همراه بیمار در بیمارستان شریعتی

وقتی بیمار در بیمارستان بستری می‌شود داشتن یک همراه در کنار وی یک امر ضروری است. به دلیل شرایط جدید، عدم تجربه لازم و نداشتن زمان کافی خانواده بیمار استرس زیادی را تجربه می‌کند. در این شرایط  استخدام همراه بیمار در بیمارستان  به دلیل نقش حیاتی در ارائه حمایت عاطفی، کاهش احساس تنهایی و کمک به کارهای مختلف بیمار می تواند راه حل خوبی باشد.

در این مقاله به اهمیت همراهی دربیمارستان شریعتی می پردازیم، مزایایی را که برای بیماران به ارمغان می آورد برجسته می کنیم و مسئولیت های یک همراه بیمار را بررسی می کنیم.

همراه بیمار در بیمارستان شریعتی

همراه بیمار در بیمارستان کیست؟

همراه بیمار فردی متخصص و دلسوز است که در زمان بستری شدن بیمار 24 ساعته از وی مراقبت می کند. بیمار در زمان بستری شدن در بیمارستان شریعتی نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه و 24 ساعته دارد؛ و با توجه به کمبود نیروی پرستار و کمک پرستار در بیمارستان های کشور، امکان مراقب 24 ساعته از بیمار در بخش های بستری نیست. به همین علت وجود همراه بیمار در بیمارستان شریعتی تبدیل به یک واقعیت اجتناب ناپذیر شده است.

قیمت همراه بیمار در بیمارستان در بیمارستان شریعتی

قیمت همراه بیمار در بیمارستان  تحت تاثیر عوامل مختلفی است. که در زیر به آن می پردازیم:

شرایط جسمانی بیمار: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت همراه بیمار شرایط جسمانی بیمار است. کارشناسان مرکز با بررسی شرایط بیمار قیمت را برای شما محاسبه می کنند. وضعیت جسمانی بیمار و نوع مراقب مورد نیاز در تعیین قیمت مؤثر است. پاسخ به سوالات زیر در این زمینه تعیین‌کننده است:

  • آیا بیمار توانایی راه رفتن دارد؟
  • محدویت حرکتی بیمار چقدر است؟
  • آیا بیمار نیاز به پوشک شدن یا گرفتن لگن برای اجابت مزاج دارد؟
  • آیا در انجام امور شخص خود مانند استحمام نیاز به کمک دارد؟

همراه بیمار در بیمارستان شریعتی

مدت زمان ارائه خدمت: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه همراه بیمار در بیمارستان مدت زمان ارائه خدمت است. ارائه خدمت می تواند به صورت شبانه‌روزی،روزانه و شبانه باشد.

وظایف همراه بیمار در بیمارستان شریعتی

حمایت عاطفی بیماران

در بیمارستان، بیماران اغلب طیف وسیعی از احساسات از جمله ترس، اضطراب و تنهایی را تجربه می کنند. داشتن یک همراه در کنار آنها می تواند تا حد زیادی این بار عاطفی را کاهش دهد و حمایت بسیار مورد نیاز را ارائه دهد.

گوش دادن و درک کردن بیمار

یک همراه با گوش دادن فعالانه به بیمار، نقش مهمی در ارائه حمایت عاطفی ایفا می کند. آنها یک گوش غیر قضاوت کننده ارائه می دهند و به بیمار اجازه می دهند نگرانی ها، ترس ها یا هر احساس دیگری را که ممکن است تجربه می کند بیان کند. همراه با گوش دادن فعالانه، همدلی و درک خود را نشان می دهد، که می تواند به بیمار کمک کند تا احساس عزتمندی کند و کمتر تنها شود.

همراه بیمار در بیمارستان شریعتی

ارائه آسایش و راحتی بیمار

در مواقع سخت، یک همراه می تواند به بیمار آرامش دهد. این می تواند از طریق حرکات ساده مانند گرفتن دست آنها، در آغوش گرفتن یا ارائه یک حضور اطمینان بخش باشد. لمس فیزیکی می تواند تاثیر قدرتمندی در کاهش اضطراب و تقویت حس آرامش داشته باشد.

تامین همراهی بیمار

حضور در بیمارستان می تواند تجربه ای منزوی برای بیماران باشد. داشتن یک همراه در کنار آنها، حس همنشینی را ایجاد می کند و به مبارزه با احساس تنهایی کمک می کند. همراه می تواند در مکالمات شرکت کند، داستان برای بیمار بگوید، یا به سادگی در کنار بیمار حضور داشته باشد و باعث شود او احساس ارتباط بیشتری با دنیای خارج کند.

به طور کلی، حمایت عاطفی ارائه شده توسط یک همراه در بیمارستان بسیار ارزشمند است. این به بیماران کمک می کند تا با احساسات خود کنار بیایند، احساس انزوا را کاهش می دهد و حس خوب بودن را در زمان های چالش برانگیز تقویت می کند.

همراه بیمار در بیمارستان شریعتی

برقراری ارتباطات مؤثر با تیم درمان بیمار

یک همراه در بیمارستان نقش مهمی در حمایت از بیمار و تسهیل ارتباط مؤثر با کادر پزشکی دارد. آنها به عنوان پل ارتباطی بین بیمار و تیم درمان بیمار عمل می کنند و اطمینان می دهند که نیازها و نگرانی های بیمار به درستی درک شده و مورد توجه قرار می گیرد.

یکی از مسئولیت های کلیدی یک همراه کمک به بیماران برای درک اطلاعات پزشکی است. محیط های بیمارستانی ممکن است طاقت فرسا باشد و بیماران ممکن است درک اصطلاحات پیچیده پزشکی یا برنامه های درمانی را دشوار بدانند. یک همراه می تواند این اطلاعات را به گونه ای ساده و توضیح دهد که بیمار بتواند به راحتی آن را درک کند و به او قدرت دهد تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد مراقبت های بهداشتی خود بگیرد.

همراه بیمار در بیمارستان شریعتی

علاوه بر این، یک همراه می‌تواند از طرف بیمار سؤال بپرسد. گاهی اوقات، بیماران ممکن است برای پرسیدن مستقیم سوالات خود از کادر پزشکی دچار تردید یا ترس شوند. با ایفای نقش به عنوان حامی بیمار، همراهان می توانند اطمینان حاصل کنند که تمام سؤالات لازم مطرح شده و به آنها پاسخ داده می شود و به بیماران کمک می کند تا وضوح و آرامش خاطر خود را بدست آورند.

درباره بیمارستان شریعتی

این بیمارستان در زیربنا با مساحتی با اندازه 41000 مترمربع دارای 42 بخش بستری و حدود 640 تخت فعال دارد. سالانه حدود 35 هزار نفر در این بیمارستان بستری می شوند. 50 هزار نفر به اورژانس و 400 هزار نفر به درمانگاه های سرپایی مراجعه می کنند. درمان های تخصصی و فوق تخصصی توسط 200 تن از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این بیمارستان به مردم ارائه می شود. این بیمارستان آموزشی است و سالانه 400 دستیار تخصصی و 60 دستیار فوق تخصصی و به درمان و همچنین آموزش مشغولند.

همراه بیمار در بیمارستان شریعتی

بیمارستان شریعتی نخستین مرکز درمانی در پیوند موفق مغز استخوان با استفاده از سلول های بنیادی است و هم اکنون سالانه حدود 500 پیوند مغز استخوان با سلول های بنیادی خونساز در این بیمارستان انجام می شود.این بیمارستان همچنین قطب علمی پزشکی هسته ای کشور بوده و با استقرار دستگاه سیکلوترون رادیو دارو مورد نیاز در آن تولید و استفاده می شود.

کلام آخر

در پایان، نقش یک همراه در بیمارستان برای ارائه حمایت عاطفی و کاهش احساس انزوا در بین بیماران بسیار مهم است. همراهان با ارائه گوش شنوا، درگیر شدن در مکالمات معنادار و ارائه یک حضور آرامش بخش در مواقع سخت، نقش مهمی در بهبود تجربه کلی بیمار دارند. شرکت پرستاری آسامهر در کنار شماست تا با ارائه مشاوره صحیح، شما را در ادامه درمان بیمار یاری کند. آسامهر با بهره‌گیری از تیم مجرب پرستار، بهیار، کمک پرستار و مراقب با تجربه، سابقه بیش از ده سال اعزام همراه بیمار در بیمارستان و پرستار بیمار در منزل داشته است. برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و پشتیبانی به شما عزیزان هستند.

دسترسی سریع