همراه بیمار در بیمارستان میلاد

بستری شدن در بیمارستان تقریباً همیشه با استرس و نگرانی همراه است. ترس از یک محیط ناآشنا احساس رایج در بین بیماران و خانواده آنهاست. همراه بیمار در بیمارستان بیشترین زمان را در طول مدت اقامت در بیمارستان با بیماران و خانواده هایشان می گذراند. پرستاران و پزشکان ممکن است کارهای درمانی مهمی را انجام دهند، اما همراه بیمار مسئول ارائه مراقبت های اولیه است.

همراه بیمار در بیمارستان میلاد

همراه بیمار علاوه بر ارائه مراقبت های اولیه مثل دارو و غذا دادن، حمایت عاطفی مهمی را نیز ارائه می کنند. همراه بیمار از روز اول تا آخرین روز در کنار بیمار خود است تا بیماران سختی بستری بودن در بیمارستان را راحت تر تحمل کنند.در این مقاله به مهمترین مسائل مربوط به استخدام همراه بیمار مانند وظایف همراه بیمار، هزینه همراه بیمار در بیمارستان می پردازیم.

همراه بیمار در بیمارستان کیست؟

همراه بیمار فردی متخصص و دلسوز است که در زمان بستری شدن بیمار 24 ساعته از وی مراقبت می کند. بیمار در زمان بستری شدن در بیمارستان میلاد نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه و 24 ساعته دارد؛ و با توجه به کمبود نیروی پرستار و کمک پرستار در بیمارستان های کشور، امکان مراقب 24 ساعته از بیمار در بخش های بستری نیست. به همین علت وجود همراه بیمار در بیمارستان میلاد تبدیل به یک واقعیت اجتناب ناپذیر شده است.

وظایف همراه بیمار در بیمارستان میلاد

ارتباط مؤثر با تیم پزشکی

همراه بیمار با تیم پزشکی در ارتباط است تا وضعیت بیمار، برنامه درمانی و هرگونه نیاز یا محدودیت خاص را درک کند. این به همراه بیمار کمک می کند تا مراقبت مناسبی از بیمار داشته باشد و تصمیمات آگاهانه بگیرد.

حمایت عاطفی از بیمار

همراه بیمار 24 ساعته در کنار بیمار حضور دارد و یک گوش شنونده برای همدلی با بیمار دارد. او به بیمار اطمینان خاطر می دهد و کلمات تشویق کننده به کار می برد. گاهی اوقات، فقط با صحبت کردن با بیمار می تواند احساس بیمار را به طور قابل توجهی تغییر داد.

تامین آسایش و همراهی بیمار

همراه بیمار با آوردن وسایل مورد علاقه بیمار از خانه مانند کتاب، موسیقی یا عکس، محیطی راحت برای بیمار ایجاد می کند. بیمار با همراه خود درگیر فعالیت هایی مانند مطالعه، تماشای فیلم یا بازی می شود تا کمی افکار وی از شرایط سخت محیط بیمارستان و بیماری دور شود.

کمک در کارهای روزانه

انجام کارهای روزانه که ممکن است برای بیمار چالش برانگیز باشد، مانند پوشیدن لباس، غذا خوردن یا رفتن به دستشویی که همراه بیمار در انجام این امور به بیمار کمک می‌کند.

همراه بیمار در بیمارستان میلاد

کمک در جابه‌جایی

بعضی از بیماران به دلیل فلج بودن بخشی از اندام‌ها نمی توانند به درستی راه بروند. همراه بیمار با کمک در جابه‌جایی مریض از سقوط بیمار جلوگیری می کند.

تغییر وضعیت بیمار برای جلوگیری از زخم بستر

بعضی از بیماران به دلیل عدم تحرک کافی ناشی از فلج بودن اندام‌ها یا عدم هوشیاری دچار زخم بستر می شوند. همراه مریض با تغییر وضعیت بیمار از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند.

کمک در طهارت و اجابت مزاج بیمار

بعضی از بیماران به دلیل عدم توانایی در کنترل اسفنگتری ادرار و مدفوع، نیاز به پوشک شدن دارند؛ بعضی دیگر از بیماران به دلیل عدم توانایی در راه رفتن نیاز به لگن برای اجابت مزاج دارند. همراه مریض با توجه به شرایط بیمار در انجام دفع مدفوع و ادرار به وی کمک می کند.

حفاظت از اطلاعات شخصی بیمار

همراه بیمار مراقب حریم خصوصی و فضای شخصی بیمار است. وی همیشه قبل از به اشتراک گذاشتن هر گونه اطلاعات شخصی یا بحث درباره جزئیات پزشکی با دیگران از خانواده بیمار اجازه می گیرد.

قیمت همراه بیمار در بیمارستان 

قیمت همراه بیمار در بیمارستان تحت تاثیر عوامل مختلفی است. که در زیر به آن می پردازیم:

شرایط جسمانی بیمار: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت همراه بیمار شرایط جسمانی بیمار است. کارشناسان مرکز با بررسی شرایط بیمار قیمت را برای شما محاسبه می کنند. وضعیت جسمانی بیمار و نوع مراقب مورد نیاز در تعیین قیمت مؤثر است. پاسخ به سوالات زیر در این زمینه تعیین‌کننده است:

  • آیا بیمار توانایی راه رفتن دارد؟
  • محدویت حرکتی بیمار چقدر است؟
  • آیا بیمار نیاز به پوشک شدن یا گرفتن لگن برای اجابت مزاج دارد؟
  • آیا در انجام امور شخص خود مانند استحمام نیاز به کمک دارد؟

همراه بیمار در بیمارستان میلاد

مدت زمان ارائه خدمت: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه همراه بیمار در بیمارستان مدت زمان ارائه خدمت است. ارائه خدمت می تواند به صورت شبانه‌روزی،روزانه و شبانه باشد.

درباره بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی هـزار تختخوابی میلاد به منظـور تأمیـن بخشی از نیـازهای درمــانی کشور و بیمه‌شدگان محتـرم سازمان تأمیـن اجتماعی، در تیر ماه 80 افتتاح گـردید.
بیمارستان، در راستای مشتری مداری، تعهد به بهبود مستمر اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت و پیشگیری از آلودگی های محیطی خاک، هوا و آب های سطحی و زیرزمینی است و ضمن ارائه خدمات درمانی با کیفیت مطلوب، قوانین و مقررات زیست محیطی کشور را نیز رعایت نموده و کمترین تأثیر نامطلوب را بر محیط زیست داشته باشد

کلام آخر

مواجه با شرایط سخت بیمار در بیمارستان برای خانواده بسیار دشوار است. در چنین شرایطی که شما تحت استرس و فشار زیاد هستید و تجربه و زمان کافی برای مراقب از بیمار را ندارید، شرکت پرستاری آسامهر در کنار شماست تا با ارائه مشاوره صحیح شما را در ادامه درمان بیمار یاری کند. آسامهر با بهره‌گیری از تیم مجرب پرستار، بهیار، کمک پرستار و مراقب با تجربه، سابقه بیش از ده سال اعزام همراه بیمار در بیمارستان و پرستار بیمار در منزل داشته است. برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و پشتیبانی به شما عزیزان هستند.

دسترسی سریع